• پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ -
  • 18 July 2024

  • پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ -
  • 18 July 2024
رصد بازار خودرو؛

افت قیمت در بازار خودروهای داخلی

بازار خودرو امروز با کاهش 2 تا 10 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند و با این شرایط می‌توان گفت خودروهای داخلی و مونتاژی با افت قیمت از تعطیلات بازگشتند.فعالان بازار خودرو معتقدند این افت قیمت به دنبال کاهش نرخ ارز و کاهش تقاضا در بازار رخ داده است...

طی هفته‌های اخیر بازار خودرو شکل ثابت و نوسان اندک قیمت داشت و از هفته گذشته این روند تغییر کرد و شاهد کاهشی شدن قیمت در بازار خودر بودیم.
فعالان بازار خودرو به این نکته اشاره می‌کنند که این ثبات و احتیاط در معاملات، به دلیل انتظار برای تشکیل دولت چهاردهم و مشخص شدن سیاست‌های دولت آینده در قبال صنعت خودرو باز می‌گردد و این امر موجب شده تا شاهدکاهش حجم معاملات باشیم، روندی که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.
امروز و از میان محصولات ایران خودرو و سایپا بیشترین کاهش قیمت به «ساینا دنده‌ایرسید و این خودرو با افت 15 میلیونی در بازار قیمت گذاری شد و «رانا پلاس» هم افتی 10 میلیونی داشت.
قیمت محصولات ایران خودرو
در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو207 پانوراما اتوماتیک»، «هایماS7»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار امروز 930 میلیون تومان قیمت خورد و تغییری نداشت. از سوی دیگر با بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژو 207 اتوماتیک موتورU5P» مدل 1402 هم 975 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افت قیمت 5 میلیونی داشت. به گزارش اقتصادنیوز، «هایما S7پلاس» هم یک میلیارد و 650 میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» مدل 1402 در بازار 895 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افت 5 میلیونی قیمت داشت. «رانا پلاس» هم با کاهش 10 میلیونی در بازار 615 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «پژو پارسLX» مدل 1402 هم امروز و 835 میلیون تومانی شد و کاهشی 5 میلیونی را تجربه کرد.
 قیمت محصولات سایپا
در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهین، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ای،«کوییک دنده‌ای، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایمورد ارزیابی قرار گرفتند. از سوی دیگر امروز «شاهیندر بازار 730 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهشی 5 میلیونی داشت. خانواده کوییک هم امروز افت 2 میلیون تومانی در بازار داشتند و با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار 410 میلیون تومان قیمت خورد و «کوییک دنده‌ایهم 415 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. به گزارش اقتصادنیوز، ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بکEX» هم امروز قیمت‌گذاری نشد به گفته فعالان بازار توقف تولید این خودرو موجب شده تا در بازار کشف قیمت نشود . بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ایهم در بازار 410 میلیون تومان قیمت‌ خورد و افتی 15 میلیونی داشت و قیمت «اطلس» هم در بازار 540 میلیون تومانی ماند و تغییری نداشت.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11667
اخبار مرتبط
نظرات شما